dinsdag 15 juli 2008

Ontwikkeling Meelfabriek en Ankerpark begonnen

Ankerpark vanaf de Binnenoostsingel

Tot grote ontevredenheid en bezorgdheid van de wijkbewoners heeft de Raad van State vorig jaar beslist dat de Meelfabriek en het omliggende terrein volgens de bouwplannen op de schop kunnen.

Wijkbewoners zijn bezorgd en ongerust: "We wonen hier niet meer prettig. De gemeente Leiden houdt geen rekening met de bewoners van de stad. We krijgen een enorme overlast te verduren, voor mens en milieu," zijn de veelgehoorde klachten van wijkbewoners.

Door de uitvoering van de plannen met de Meelfabriek zijn er al activiteiten gestart in het Ankerpark, dat aan de voet ligt van de Meelfabriek. Het park is intussen voor het publiek afgesloten.

Bewoners vinden het verder "onbegrijpelijk" dat de gemeente het historische karakter van de prachtige singels aan gaat tasten door er flatgebouwen neer te zetten, terwijl het bestemmingsplan een groene gordel van singels is.

"Het lijkt China wel," zegt een verbolgen wijkbewoner. "Daar moet ook alles wijken voor nieuwbouw en wordt er geen rekening gehouden met de mensen. Het moet een vooruitgang wezen, maar niet elke vooruitgang is een verbetering van een situatie."

Reacties zijn van harte welkom op de ontwikkelingen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Als bewoonster van het Wevershof uitziend op het Looiersplein zit ik op de eerste rang wat betreft de komende veranderingen. Ik woon er fantastisch, heb een uitzicht op een geweldige boom (plataan) en op de Waardgracht.
Als een zeer donkere wolk hangen de plannen voor de Meelfabriek boven mijn hoofd. De Meelfabriek wordt ingepakt door rondom flatgebouwen (5 hoog bij mij voor en 3 hoog langs de Waardgracht.
Maarja het geld voor het opknappen (?) van de Meelfabriek moet natuurlijk ergens vandaan komen.
Wat een onzalig plan van een (zeer dure) architect die hiervoor speciaal uit Oostenrijk overkwam.
Heeft Nederland dan geen goed architecten meer vraag ik me af.
Enkel de plannen hebben al een vermogen gekost! Ik vraag me steeds meer af of er nog wel mensen in de Gemeeteraad zitten die gezond verstand hebben......Trix